اگر زن  نبود هیچی نبود.

اگر زن نبود مردانی از تبار رستم و سهراب و سعدی  و حافظ نیز نبودند. 

اگر زن نبود؛زندگی همانند نیمه آجر بی روح و خشک می ماند.

اگر زن  نبود؛ مونس و همدمی برای مرد نبود.

اگر زن نبود؛ آشپزخانه نبود، چرا که اندکی از مردان خوش سلیقه حوصله پخت غذا را نداشتند و آن وقت همگی گیاه خوار می شدند و طبیعت را به فنا می دادند.

اگر زن نبود؛ بهشت نیز نبود؛ چرا که بهشت شیفته آدم های مهربان و دلسوز مهر ورز است و تنها زن است که می تواند مهربانی را به تصویر بکشد.

اگر زن نبود؛ مادر زن هم نبود، 

اگر زن نبود؛.......